Ob 4 zjutraj sta se oči in mami odpravila od doma proti letališču in nazaj domov. Jaz sem spal naprej in se zbudil ob bolj normalni uri.
Po zajtrku sem spakiral in se z vlakom odpeljal nazaj proti jugu (sedaj se približujem domu in ne več oddaljujem). Peljal sem se po drugi znani železniški progi, ki je bila od nekdaj konkuretka zahodni železniški progi: logično, da je to vzhodna železniška proga ali East Coast Main Line. Železnici sta tekmovali, katera prej pride na Škotsko. Zahodna iz Eustona do Glasgowa, vzhodna pa iz Kings Crossa do Edinburgha.
Pogled na grad v Edinburghu.
Jedrska elektrarna ob poti.
Berwick upon Tweed.
Izstopil sem v mestu Newcastle (upon Tyne). Na postaji so me presenetili, da nimajo omaric za prtljago, zato sem moral peš z mojim ogromnim nahrbtnikom do avtobusne postaje 10 min stran. GRRRR!!!
Od avtobusne postaje sem se podal navzdol do reke Tyne. Mesto je namreč znano po mostovih, ki prečkajo reko. Mesto je tudi znano po tem, da ima največje nakupovalno središče v Evropi, a to mene pravzaprav ne zanima in glede na to, da imam malo časa, si raje ogledam mostove.
Malo sem se sprehodil ob reki, ko sem slišal sirene in nisem videl nobenega rešilca, policaja ali gasilca. Pogledal sem proti najnovejšemu mostu Millenium Bridge in videl, da dva varnostnika zapirata most. V nekaj minutah je bil prazen in točno ob 12 se je dvignil. Posebnost tega dvižnega mosta je, da ko se dvigne, izgleda kot da se odpira oko. Most je namreč ukrivljen.
Ko se je spustil sem se sprehodil čezenj in se še usedel na klopco na njem.
Na drugem bregu (Gateshead) sta kar dva centra umetnost. V starem Baltic flour mill je največji konkurent Tate Modernu v Združenem kraljestvu. Nasproti stoji pa nova steklena zgraba v kateri se odvijajo številne glasbene prireditve.
Vrnil sem se na Newcastle stran in šel pogleda še ostale mostove. Prvi je zeleni Tyne bridge, ki spominja na most v Sydneyu (gradila ju je ista firma v istem obdobju).
Zraven, veliko nižje pri reki, je rdeči Swing bridge, ki se obrne (kot ime že pove) in s tem omogoči ladjam pot v notranjost. Nad njim na drugi strani stoji rumeni High level bridge. Načrtoval ga je George Stephenson in je prvi na svetu, na katerem sta cesta in železnica. Stephenson je tudi načrtoval prvo parno lokomotivo Raketa.
Naprej po reki sta še modri Queen Elisabeth the second bridge, čez katerega vozi metro in za njim železniški King Edward bridge. Daleč v ozadju se je videl še en cestni most.
Sprehodil sem se pod mostom Tyne, se sprehodil čez Swing bridge, šel še pod High level bridge in se okoli nanj tudi povzpel. Z vrha sem si ponovno ogledal še vse mostove čez reko Tyne. Vsi mostovi, vsak v drugačnem slogu in barvi in vsi tako skupaj in visoko nad ozko dolino, res izgledajo zelo mogočno in lepo.
Počasi se je bilo že potrebno vrniti proti nahrbtniku in na postajo. Sprehodil sem se mimo malega gradička, ki je trenutno zaprt za obiskovalce.
Šel sem po glavni ulici Grainger street, ki je ena najlepših in naj bi bila tudi med tistimi z največ spomeniško in drugače zaščitenimi zgradbami (le London in Bath imata več).
Na avtobusni postaji sem si kupil še večerjo, vzel nahrbtnik in šel na postajo.
Potovanje sem nadaljeval po vzhodni progi do mesta Peterborough. Vmes sem se peljal še skozi meni že znan York.
Železniški muzej v Yorku. Tu sem bil pred 9 dnevi. :)
V Peterboroughu sem prestopil in se odpravil proti Cambridgeu, kjer sem spet prestopil. Na vlak za Cambridge bi moral v Peterboroughu čakati pol ure, a ko sem prišel, sem na zaslonu s prihodi in odhodi videl, da ima prejšnji vlak tako veliko zamudo, da bo ta prvi v mojo smer in zato sem čakal le 15 minut.
Tako sem imel na postaji v Cambridgeu več časa, kar mi je zelo ustrezalo, saj sem tam pojedel večerjo (tuna, kruh in paradižnik - malo lažje hrane se je prav prileglo po enem tednu burgerjev in klobas).
Iz Cambridgea sem imel še zadnjo povezavo v mesto Harwich. Izstopil sem na postaji Harwich International. To ni navadna postaja v mestu. Zraven postaje je bila privezana moja naslednja povezava. Šel sem s trajektom iz Harwicka v ...
Ni komentarjev:
Objavite komentar