Tokrat sem se zbudil malo prej kot včeraj in se po zajtrku ponovno odpravil na železniško postajo. Tako kot pred dvema dnevoma, sem se tudi danes odpeljal v Rotterdam. Imel sem namen snemati na drugi največji postaji na Nizozemskem, a so mi nepričakovane okoliščine prekrižale načrte. Oba perona, ki sta bila možna za snemanje, sta bila zaprta (le skrajni del, ki je najbolj primeren za snemanje). Na zaprtem delu je stalo kakšnih dvajset delavcev v krogu in se pogovarjalo, medtem ko je voda iz hidrantov tekla v cvetlična korita in po peronu na tire. Malo sem poskusil snemati na drugih lokacijah, a rezulat mi ni bil všeč in hitro sem odnehal.
A zamudil nisem nič. Namen sem imel iti proti Maastrichtu. Iz Rotterdama z vlakom za Venlo, prestop v Eindhovnu in do Maastrichta. Vlak naj bi imel vsake pol ure. Očitno sem včeraj preveč hvalil njihov železniški sistem. Jaz sem prispel na postajo ob 10:08, vlaki za Venlo pa naj bi prispeli ob 18 in 48 minut čez vsako uro. Vlaka 10:18 nisem opazil, namenjen pa sem bil na vlak 10:48. Najprej je imel zamudo 10 minut, nato 15, kmalu 20, podaljšali še na 25 in ko naj bi prišel so napisali, da je odpovedan zaradi okvare. Na srečo je vsaj 11:18 prišel. A tudi tu ni bilo vse tako kot bi moralo. Vlak naj bi prišel iz Haaga, a naš je bil popolnoma prazen. So ugotovili, da raje dajo več vlakov, da poberejo vse potnike dveh zaporednih izpadlih vlakov. Pot naprej je bila ponovno brez pripomb.
Tako sem ob pol dveh prispel v Maastricht, malo mestece ob veliki reki Maas (verjetno je mesto dobilo ime po reki in ne obratno - obstaja tudi Maasluis zraven Rotterdama ob isti reki). Tu je bila leta 1992 podpisana Maastrichtska pogodba (neverjetno, isto ime!), ustanovna pogodba sodobne EU.
Po glavni ulici sem se sprehodil do reke Maas, čez Sint Servaasbrug (most) iz 13. stoletja do starega mestnega jedra. Del mosta so porušili, da so lahko zgradili dvižni most za večje ladje.
V mestu sem si najprej ogledal vodni mlin (ne mlin na veter!), ki je v uporabi še danes za mletje žitnih zrn v moko. Postavljen je na zelo ozkem kanalu med visokimi hišami. Kar težko ga je bilo najti.
V bližini sta cerkev Basiliek van Onze Lieve Vrouwe in enakoimenski trg (ime sem skopiral iz google maps, ni se mi dalo tega prepisovati). Prav simpatičen mestni kotiček, a vse klopce v senci so bile polne in sprehod sem moral nadaljevati.
Prišel sem do Basiliek van Sint Servaas (tudi to sem skopiral). Zraven cerkve je še enakoimenski samostan in v njem enakoimenska kapelica. Sint Servaas je očitno zavetnik mesta: cerkev, samostan in most. Cerkev je bila zaprta, v samostan sem vstopil le do blagajne, predvsem da se ohladim. Zunaj je bilo tako vroče!!! (34 stopinj). Najlepša je bila tako ali tako cerkev od zunaj.
Trg zraven samostana Vrijthof (to sem uspel prepisati :) ) naj bi bil tudi zelo lep, a očitno so ga pripravljali na prireditev. Tako sem skupaj videl Benetke in tempel (grški, egipčanski,...?).
Pot me je zanesla še do tržnice in mestne hiše. Zaradi velike vročine se na soncu nisem ustavljal, to sem počel v vsali senci, kjer je bila možnost se usesti (predvsem stopnice).
Ob reki sem se vrnil nazaj do mosta in nazaj proti postaji.
Kolesa ob kanalu.
Kolesa na postaji.
Pot nazaj je do prestopa v Eindohvnu in naprej do Brede potekala brez problemov. Tu pa se je ponovno zapletlo. V Haag smo prišli z 20 minutno zamudo. Videl sem, da so bili številni vlaki odpovedani in iz napisanega sem sklepal (nizozemščine ravno ne znam), da je bila napaka v električni napeljavi. Vsak drugi vlak je bil ukinjen, kar pomeni, da so vozili na pol ure namesto na 15 minut, kar ni tako hudo.
Pogled na teraso hostla s ceste. :)
V hostlu sem se osvežil in se pripravil na jutri. Počasi že odštevam dni do konca. :)
Ni komentarjev:
Objavite komentar